„ Intervju s pedagoginjom Petrom Jelić”

                                                                                   „ Intervju s pedagoginjom Petrom Jelić“ 

 Kako odabrati pravo zanimanje?  

Odabir zanimanja i srednje škole teška je odluka te mnogi naši osmaši ne znaju kamo bi nakon osnovne škole. Razgovarali smo s našom pedagoginjom Petrom Jelić. U ovom tekstu moći ćete saznati neke zanimljive informacije o određenim srednjim školama i poslovima. Ako ne znate što odabrati, onda ste na pravom mjestu!  

 

Kako ste se vi odlučili za zanimanje pedagoga? 

Još od srednje škole primjetila sam da uživam promatrati ljude, njihova ponašanja, međusobne odnose i tako sam zaključila da u budućnosti želim raditi posao koji će uključivati rad s ljudima, a naročito djecom. Pedagogiju sam odabrala nakon što nisam uspjela upisati psihologiju, no naposljetku sam shvatila da posao pedagoga obuhvaća sve ono čime sam se htjela baviti u budućnosti. 

 

Možete li nam opisati što točno radi pedagog? 

Poslovi pedagoga unutar škole dosta su raznovrsni. Pedagog u školi trebao bi se brinuti o cjelokupnoj kvaliteti odgojno-obrazovnog procesa. Najčešća poslovi rada pedagoga u školi uključuju poslove planiranja i programiranja, savjetodavni rad s učenicima, učiteljima i rad s roditeljima. 

 

Koja zanimanja su trenutačno najtraženija u Hrvatskoj? 

Na početnoj stranici HZZZ-a istaknuta su sljedeća najtraženija zanimanja:  

prodavač, konobar, kuhar, čistač, medicinska sestra, skladištar, vozač, pomoćni kuhar, njegovatelj, bravar. 

 

Upis u srednje škole za naše osmaše sve je bliže. Na što bi sve naši osmaši trebali paziti prilikom odabira srednje škole? 

Mislim da je prilikom odabira srednje škole prvenstveno bitno da svaki učenik promisli koje su njegove sposobnosti, interesi i vrijednosti te na osnovu njih izabere zanimanje kojim bi se htio baviti u budućnosti. Kada učenik razmotri sva tri navedena aspekta, tada može dobiti realnu sliku budućeg zanimanja. Također, bitno je i dobro se informirati o programima koje škole nude, prijemnim ispitima i ostalim uvjetima upisa, kriterijima bodovanja i sl.  

 

 

U Hrvatskoj je trenutno jako puno odličnih učenika. Mislite li da će nacionalni ispiti biti važni kod upisa? 

Rezultati nacionalnih ispita nisu uvjet za upis u srednju školu. Oni ne služe ocjenjivanju učenika, već je uloga nacionalnih ispita formativna. Oni služe nastavnicima i učenicima kao informacija o postignuću učenika i ostvarivanju dogovorenih obrazovnih standarda. 

Za upis u 1. razred srednje škole kandidatima se vrednuju i boduju zajednički, dodatni i poseban element. Zajednički element čine prosjeci zaključnih ocjena svih nastavnih predmeta na dvije decimale u posljednja četiri razreda osnovnog obrazovanja, dodatni element vrednovanja čine sposobnosti, darovitosti i znanja kandidata koja se provjeravaju raznim natjecanjima, te poseban element vrednovanja čini uspjeh kandidata koji su ostvarili u otežanim uvjetima obrazovanja – npr. učenik sa zdravstvenim teškoćama, učenik koji ima samo jednog roditelja i sl. 

Određene škole kao uvjet upisa imaju i prijemne ispite. Vjerujem da će oni, uz sve ostale elemente bodovanja, znatno utjecati na mogućnost upisa u određenu školu. 

 

 

Mnogi naši učenici koji ne znaju kojim bi se još zanimanjem bavili upisat će gimnazije. Koje gimnazije preporučate našim osmašima? 

U Gradu Zagrebu osmaši raspolažu velikim brojem gimnazijskih programa koje mogu upisati. No, teško mi je preporučiti neku s obzirom da upis takvog programa i vrste gimnazije ovisi o preferencijama pojedinih učenika – jezične, klasične, opće, prirodoslovno – matematičke… 

 

 

I za kraj… Što je ključno u odabiru pravog zanimanja? 

Kao što sam već i spomenula, bitno je razmotriti vlastite interese, sposobnosti i vrijednosti te odluku donijeti na osnovu toga. Ali, najbitnije od svega  je da izaberete ono zanimanje kroz koje ćete moći ovaj svijet učiniti boljim mjestom za sebe i druge. 

 

 

 

Lorena Holenda, 8.c